1. ÚVOD
Spotřebitelem se rozumí fyzická osoba, která nejedná v rámci své podnikatelské činnosti nebo samostatného výkonu povolání. Vztah mezi advokátem a klientem-spotřebitelem je regulován zákonem č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů a nařízením Evropského parlamentu a Rady (EU) č. 524/2013 ze dne 21. května 2013 o řešení spotřebitelských sporů on-line a o změně nařízení (ES) č. 2006/2004 a směrnice 2009/22/ES (nařízení o řešení spotřebitelských sporů on-line).
2. DOKUMENTACE A UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Pokud Vám poskytneme Služby (dále to znamená poskytování právních služeb ve smyslu zákona č. 85/1996 Sb., o advokacii, ve znění pozdějších předpisů), jste oprávněni obdržet od nás doklad s datem poskytnutí Služeb.
V případě, že byste uplatnili práva z vadného plnění stran Služeb, jsme povinni Vám vydat potvrzení, kdy jste Vaše práva uplatnili, jaký byl obsah takového právního jednání a jaký způsob vyřízení si přejete.
3. MIMOSOUDNÍ ŘEŠENÍ SPORŮ MEZI ADVOKÁTEM A KLIENTEM
Máte právo na mimosoudní řešení sporu, který by vznikl při poskytování Služeb. Pro tento účel je jako pověřený subjekt určena Česká advokátní komora, sídlem na Národní 16, Praha 1, IČO: 66000777 (kontaktní údaje naleznete na www.cak.cz).
Proces mimosoudního řešení je bezplatný a náklady si nesete sami. Návrh na zahájení mimosoudního řízení je nutné podat do jednoho roku od prvního uplatnění práva, které je předmětem sporu. Podrobnější informace naleznete na webových stránkách České advokátní komory.
4. MOŽNOSTI UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Jak již bylo zmíněno, každý klient, který vystupuje jako spotřebitel, má právo na vyšší úroveň ochrany podle zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů. Tento zákon zahrnuje i důležité informace o uplatnění práv z vadného plnění stran poskytnutých Služeb.
Pokud máte jako klient pocit, že poskytnuté Služby nebyly adekvátní nebo obsahovaly nedostatky, máte právo uplatnit svá práva z vadného plnění. K tomu je nezbytné, aby advokát na Vaši žádost vystavil písemný doklad o poskytnutí Služby s uvedením data jejího poskytnutí. V případě uplatnění práv z vadného plnění Vám pak advokát musí poskytnout písemné potvrzení, které obsahuje datum uplatnění práv z vadného plnění, podrobný popis vad a Vámi preferovaný způsob vyřízení uplatnění Vašich práv.
5. ČASOVÝ LIMIT PRO VYŘÍZENÍ UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Advokát musí Vaše uplatnění práv vyřídit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 30 dní od jejích uplatnění. Je v našem zájmu řešit všechny Vaše stížnosti a požadavky rychle a efektivně, abychom zajistili Vaši spokojenost se Službami.
6. LHŮTA PRO UPLATNĚNÍ PRÁV Z VADNÉHO PLNĚNÍ
Je důležité, abyste svá práva z vadného plnění uplatnili co nejdříve po zjištění jakýchkoliv nedostatků v poskytnutých Službách. Nejpozději však do dvou let od data poskytnutí Služby. Tímto způsobem zajistíte, že Vaše nároky budou zachovány.